Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Zurab Sturua 2594 – Florian Handke 2455
Biel MTO Open 2000 • Symmetrical English: 2.Nf3 Nf6 3.d4 cxd4 4.Nxd4 e6 (A32)
1.d4 Nf6 2.Nf3 e6 3.c4 c5 4.Nc3 cxd4 5.Nxd4 b6 6.Ndb5 d6
Albul muta si castiga
3 Comentarii
1.Nf4! e5(1…d5? 2.Cc7+! +-) 2.Cd5! Ca6 (2…e:f4? 3.Cbc7+! +- sau 2…C:d5? 3.D:d5! +-) 3.Da4! +-
mai 31, 2012 - 8:28 amSau poate 3.Ng5! cu ideea 4.Da4! +-
mai 31, 2012 - 8:32 amInceputul e corect, dar dupa 1.Nf4 e5 in partida s-a continuat (ceva mai bine decat 1.Cd5, care asigura un avantaj albului) cu 2.Ng5! Ne7? (permite un castig rapid, dar negrul era oricum pierdut) 3.Nxf6! gxf6 4.Dd5 Cc6 5.Dxc6+ Nd7 dupa care negrul a cedat.
mai 31, 2012 - 6:29 pm