Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Vasily Yemelin 2550 – Baadur Jobava 2596
ADCF Masters 2003 · Sicilian Defense: Richter-Rauzer: Unusual Black 6th moves and 6… Bd7 without 7.Qd2 (B60)
1.e4 c5 2.Nf3 d6 3.d4 Nf6 4.Nc3 cxd4 5.Nxd4 Nc6 6.Bg5 Qb6 7.Be3 Qxb2 8.Ndb5 Qb4 9.Bd2 Nxe4
Albul muta si castiga
5 Comentarii
1.Ccd5 +-
octombrie 21, 2010 - 7:51 amde fapt, mai simplu ar fi 1.Cc7 Rd8 2.Ca8 Cc3 3.Df3 +-
octombrie 21, 2010 - 7:56 amLa comentariul 2. dupa 3.Df3 negrul are 3…De4+! cu sanse de castig pentru negru cred.
octombrie 21, 2010 - 10:50 amSunt de acord cu prima varianta a lui Virgil 1.Ccd5!
Eu as alege o a 3-a cale, renuntand la primele doua:
octombrie 21, 2010 - 11:52 am1.a3!! C:c3(obligatoriu,altfel se pierde Ce4)2.a:b4 C:d1 3.Cc7 Rd8 4.C:a8 +-
Cea mai buna continuare este ultima propunere a lui Virgil (Ghita a sezizat problemele liniei cu 1.Cc7+, iar la 1.Cd5 urmeaza 1…Dxd2+ 2.Dxd2 Cxd2 -+).
octombrie 21, 2010 - 8:15 pmJobava a si cedat dupa 1.a3, in fata unei continuari de genul 1…Cxc3 2.Cc7+ Rd8 3.axb4 Cxd1 4.Cxa8 Cb2 5.Nc3 +-.