Mihai,in problemistica solutia nu incepe cu mutari violente(captura sau sah)decat cu foarte rare exceptii(la studii in special)Daca un mat in 2,3,4 mutari are in solutie prima mutare captura sau sah,atunci lucrarea este de slaba calitate si doamna Medelet n-ar prezenta-o spre rezolvare…
Te inseli la acest aspect Obezeanu. Nu exista nici o regula stricta in ceea ce priveste prima mutare in problemistica, si singurele mutari cu care poate incepe o probleme si sunt cu adevarat rare sunt mutarile din rege sau rocada. Prima mutara trebuie decisa dupa ce analizezi la nivel macro si apoi micro relatiile dintre piese, gradurile de libertate si campurile controloate de acestea
Rotila,faptul ca ma contrazici ma bucura deoarece e cea mai buna dovada ca nu sunt mort…Cat despre commentul meu de mai sus,intreaba orice problemist sau deschide orice carte de probleme de sah.
Am onoarea!
Nu prea am inteles ce ai vrut sa zici mai sus, dar o sa incep prin a te corecta. Numele meu nu este Rotila ci Radu Ioan, deloc incantat in a te cunoaste.Faptul ca te contrazic nu e o dovada a existentei tale efemere, ci doar ca ai gresit pe undeva in afirmatiile fara sustinere facute.
Cat despre cine tre sa puna mana pe carte, as spune ca ar trebui sa recitesti cartiile alea de probleme sahiste, sau sa intrebi pe cei cu ceva mai multa experienta in domeniu cum sta treaba, si nu cred decat ca iti vor confirma spusele mele.
Asa ca *********… bye bye
Soluțiile la diagrama 1(care coincide cu diagrama 2 și îmi cer scuze pentru dubla postare) nu sunt corecte.
Soluția dată de Virgil la diagrama 3 este corectă.
Presupun ca si d1 este rezolvata corect…
O corectare la comentariul 12: 1.Nc1 creeaza o singura amenintare directa de mat,respectiv 2.Ce3 De3 3.Dd6 mat
14 Comentarii
Diagrama 1 : 1.Df4xg3 Th5xe5 2.Cg2xe3+ Te5xe3 3.Dg3-d6#
octombrie 3, 2010 - 7:14 pmDiagrama 2 coincide cu diagrama 1
Soluția la diagrama 1 este greșită deoarece 1…-Txe2!
octombrie 3, 2010 - 7:35 pmMihai,in problemistica solutia nu incepe cu mutari violente(captura sau sah)decat cu foarte rare exceptii(la studii in special)Daca un mat in 2,3,4 mutari are in solutie prima mutare captura sau sah,atunci lucrarea este de slaba calitate si doamna Medelet n-ar prezenta-o spre rezolvare…
octombrie 3, 2010 - 8:05 pmDiagrama 1/2:
octombrie 3, 2010 - 8:09 pm1.Txh5 (cu amenintarea Dc4+) Dxf4 2.Cxf4 Re4 3.Cd6# iar la Nxh5 urmeaza Txg3 si nu se poate apara amenintarea Cxe3#
Te inseli la acest aspect Obezeanu. Nu exista nici o regula stricta in ceea ce priveste prima mutare in problemistica, si singurele mutari cu care poate incepe o probleme si sunt cu adevarat rare sunt mutarile din rege sau rocada. Prima mutara trebuie decisa dupa ce analizezi la nivel macro si apoi micro relatiile dintre piese, gradurile de libertate si campurile controloate de acestea
octombrie 3, 2010 - 8:15 pmMultumesc
octombrie 3, 2010 - 8:17 pmRotila,faptul ca ma contrazici ma bucura deoarece e cea mai buna dovada ca nu sunt mort…Cat despre commentul meu de mai sus,intreaba orice problemist sau deschide orice carte de probleme de sah.
octombrie 3, 2010 - 10:38 pmAm onoarea!
Nu prea am inteles ce ai vrut sa zici mai sus, dar o sa incep prin a te corecta. Numele meu nu este Rotila ci Radu Ioan, deloc incantat in a te cunoaste.Faptul ca te contrazic nu e o dovada a existentei tale efemere, ci doar ca ai gresit pe undeva in afirmatiile fara sustinere facute.
octombrie 3, 2010 - 11:27 pmCat despre cine tre sa puna mana pe carte, as spune ca ar trebui sa recitesti cartiile alea de probleme sahiste, sau sa intrebi pe cei cu ceva mai multa experienta in domeniu cum sta treaba, si nu cred decat ca iti vor confirma spusele mele.
Asa ca *********… bye bye
Vezi ca eu nu-ti permit sa ma injuri!Asa ca cearta-te cu cine vrei tu dar nu cu mine…Si inghite-ti stelutzele!
octombrie 4, 2010 - 12:48 pmNu te-am injurat, nu imi permit.
octombrie 4, 2010 - 2:43 pmNu stiu cine a cenzurat cele scrise de mine si de ce.
Scrisesem *********(administrator).. Bye bye”
Administratorul! Daca nu incetati cu cearta in public, si nu veti avea un limbaj civilizat, veti fi banati amandoi.
octombrie 4, 2010 - 2:46 pmd1:
octombrie 4, 2010 - 4:21 pm1.Nc3,cu amenintarile 2.Dc4 bc4 3.bc4 mat si 2.Ce3 De3 3.Dd6 mat:
1…Df4 2.Cf4 Re4 3.Cd6 mat;
1…e5 2.Df7 Nf7 3.Td6 mat;
1…Cce5 2.Dd4 cd4 3.Td4 mat;
1…Cde5 2.De4 Ne4 3.Ne6 mat;
d3:
1.Nc1,cu amenintarea 2.d3/d4 Cd2 3.Nd2 mat:
1…Db2/Dc2 2.De6,3.mat;
Soluțiile la diagrama 1(care coincide cu diagrama 2 și îmi cer scuze pentru dubla postare) nu sunt corecte.
octombrie 4, 2010 - 7:37 pmSoluția dată de Virgil la diagrama 3 este corectă.
Presupun ca si d1 este rezolvata corect…
octombrie 4, 2010 - 8:21 pmO corectare la comentariul 12: 1.Nc1 creeaza o singura amenintare directa de mat,respectiv 2.Ce3 De3 3.Dd6 mat