Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Dharshan Kumaran – Anthony Miles
Dublin zt 1993 · Queen Pawn Game: Chigorin Variation (D02)
1.d4 Nc6 2.Nf3 d5 3.g3 Bg4 4.Bg2 Qd7 5.c4 e6 6.0-0 0-0-0 7.Nc3 dxc4 8.Qa4 Bb4?
Albul muta si castiga
6 Comentarii
1.Ce5!!
mai 30, 2010 - 6:35 amAsta e prima mutare Liviu, poate dai si continuarea?
mai 30, 2010 - 11:03 amSa fie oare 1…C:e5 2.N:b7+! R:b7 3.D:b4+! Ra8/c8 4.d:e5 N:e2 5.Ne3! urmat de 6.Ca4! cred! Mai e de lucru insa!
mai 30, 2010 - 2:13 pm1…Ce5 e corecta. Albul a jucat o a doua mutare mai buna decat propunerea ta (care asigura totusi avantaj pentru alb).
mai 30, 2010 - 3:24 pm2.D:b4 ar fi prea banal!
mai 30, 2010 - 8:12 pmProbabil 2.D:a7! c6/c5 sau Dd6/e7 cu urmarile lor!
3.Nf4 sau D:b7+
sper!
Corect Ghita. Partida a continuat cu 2.Dxa7 c6 3.Nf4 Nd6 4.Da8+ Rc7 5.Cb5+ Rb6 6.Da7+ Rxb5 7.a4+ 1-0.
mai 30, 2010 - 8:41 pm