Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Carlos Iglesias – Ivan Lopez Salgado
2002 Ferrol Open · Two Knights Game (C55)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Nc3 Nf6 4.Bc4?! Nxe4!? 5.Nxe4 d5 6.Bb5?
Negrul muta si obtine avantaj
2 Comentarii
Negrul continua cu 6… dxe4 (scopul furculitei, recupereaza avantajul material din “sacrificiul” anterior). Albul continua cu 7. Nxe5, cu amenintare de 8. Nxc6 iar daca negrul ia cu pionul atunci furculita 9. Bxc6 si turnul este pierdut. Negrul are insa un raspuns perfect la 7.Nxe5 cu un skewer 7… Qg5!, cu multiple amenintari. Pe de o parte ameninta calul de la e5, iar daca acesta ia la c6 atunci regina poate lua nebunul. Pe de alta parte, regina mai ameninta si 8… Qxg2, cu amenintare de a lua turnul de la h1 iar daca albul il muta la f1 atunci negrul are continuare cu 9.Bg4 iar regina alba este pierduta.
mai 27, 2010 - 1:26 pmCorect.
mai 27, 2010 - 7:37 pmIn partida s-a jucat 6…dxe4 7.Nxe5 Qd5?! (7…Qg5 e intr-adevar mai buna) 8.Bxc6+ bxc6 9.d4 exd3 10.Nxd3? (0-0) Qxg2-/+.