Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Werner Posch 2282 – August Benedikt 2134
Donau Open 2001 · Vienna Game (C27)
1.e4 e5 2.Nc3 Nf6 3.Bc4 Nxe4 4.Qh5 Nd6 5.Bb3 Nc6
Albul muta si castiga
4 Comentarii
1.Cb5! g6 2.Df3 f5 3.Dd5 +-
aprilie 24, 2010 - 11:07 amAsa e. In partida negrul a jucat 2.Cf5.
aprilie 24, 2010 - 11:15 am1.Cb5 g6 2.Df3 f5 3.Dd5 e inceputul unei variante foarte taioase in care parerea generala e ca albul are sanse mai bune. Dupa Dd5 negrul are De7 sau Df6 . La 3..De7 dupa 4.Cc7 Rd8 5.Ca8 b6 din cate imi amintesc urmeaza 6.Cxb6 axb6 7.d3 Nb7 8.h4 f4 9.Df3 Cd4 10.Dh3 cu joc complicat. La 3..Df6 dupa 4.Cc7 Rd8 5.Ca8 b6 urmeaza 6.d3 (cand negrul muta Df6 albul nu ia in b6) Nb7 7.h4 cu joc complicat. Varianta aceasta cu Cb5 a primit numele de Frankenstein-Dracula de catre un teoretician datorita complicatiilor care rezulta. E o varianta pentru cei curajosi.
aprilie 24, 2010 - 5:44 pmAi dreptate.
aprilie 25, 2010 - 3:21 pmIn ceea ce priveste linia pe care ai dat-o, dupa 10…b6, cea mai jucata continuare (in Mega CB 2004) este 11.d3 (albul avand un scor de 75%), in timp ce Rybka recomanda 11.Dd3 (la “adancimea” 16, cu un plus pentru alb de 1.6).