Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Emanuel Lasker – C R McBride
USA tour sim 1902 · King’s Gambit: Declined. Queen’s Knight Defense (C30)
1.e4 e5 2.f4 Nc6 3.Nf3 f6 4.Bxc4 exf4 5.d4 g5
Albul muta si castiga
3 Comentarii
6.Cxg5 fxg5 7.Dh5+ Rf7 8.Df7+ Rd6 9.e5+ Cxe5 10.Dd5+ Re7 11.Dxe5#.
februarie 17, 2010 - 4:13 pmCorect (evident mutarea a saptea a negrului este Re7).
februarie 17, 2010 - 4:43 pm1.C:g5 h5 (…f:g5 2.Dh5+ Re7 3.Df7+ Rd6 4.e5+ C:e5 5.Dd5+ Re7 6.D:e5#.La fel se intampla si cu 1…d5 .La 1…De7 2.Dh5+ Rd8 3.Cf7+ Re8 4.C:h8+ Rd8 5.Cf7+ 6.Ce5+ 7.C:c6+ siN:g8+ +-. Cd7 sau Ce5 pierd si ele iar la 1…Ch6 2.Dh5+ Re7 3.Cf7 De8 4.Cc3 Cb4 5.Cb5 Ca6 6.C:c7 C:c7 7.Dc5+ d6 8.D:c7+ siC:h8+-)2.Cf7 De7 3.C:h8+-
februarie 17, 2010 - 5:10 pm