Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Gunnar Gundersen – A H Faul
Pietzcker Christmas Tournament 1928 · French Defense: Advance Variation (C02)
1.e4 e6 2.d4 d5 3.e5 c5 4.c3 cxd4 5.cxd4 Bb4+ 6.Nc3 Nc6 7.Nf3 Nge7 8.Bd3 0-0
Albul muta si castiga
4 Comentarii
pozitia seamana cu “greek gift” prezentat de Daniel King
ianuarie 2, 2010 - 11:33 amIdeea este intalnita destul de des intr-o mare varietate de deschideri (zic eu).
ianuarie 2, 2010 - 3:20 pm9.N:h7+ R:h7 10.Cg5+ Rg6 11.h4 Da5 12.h5+ Rh6 13.C:e6+ Rh7 14.C:g8+ etc. Dar partida nu e castigata. La un joc bun si negru ar avea ceva contrajoc. Multumesc!
februarie 5, 2010 - 11:35 pmCatalin ai fost destul de aproape de ce s-a jucat in partida, dar dupa 11…Da5 ar fi putut urma 12.Dd3+ Cf5 13.h5+ Rh6 14.g4 +-.
februarie 6, 2010 - 9:21 amPartida a continuat cu 11…Cxd4 12.Dg4 f5 13.h5+ Rh6 14.Cxe6+ g5 15.hxg6ep#.
Articolele mai noi le poti gasi http://www.chessfanatic.ro/beta (dupa cum scrie si in articolul Anunt important). Te asteptam acolo.