Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Haberditz – Hysek
Wenen 1938 · Zukertort Opening: Lisitsyn Gambit (A04)
1.Nf3 f5 2.e4 fxe4 3.Ng5 d5 4.d3 exd3 5.Bxe3 Nf6
Albul muta si obtine avantaj
2 Comentarii
O idee, cred ca ar fi:
1. Cxh7 – Cxh7
2. Ng6+ – Rd7
3. Dxd5#
Linia de joc se complica daca negrul nu ia la h7 ! (mutand, de ex. e6)
decembrie 21, 2009 - 9:20 amExact asa s-a jucat si in partida. E totusi ceva mai bine 1.Nxh7, pentru ca il sileste pe negru sa cedeze turnul, o continuare de genul 1…e6 e urmata de 2.Ng6+ si 3.Cf7, dupa care turnul se pierde gratis.
decembrie 21, 2009 - 7:58 pm