Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Efim Bogoljubov – Richard Reti
Stockholm 1919 · Spanish Game: Schliemann Defense. Dyckhoff Variation (C63)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bb5 f5 4.Nc3 Nd4 5.Bc4 c6 6.0-0 Nxf3+ 7.Qxf3 Qf6 8.d4 exd4 9.e5 Qh4 10.Ne2 Bc5 11.b4 Bb6 12.g3 Qe4 13.Qb3 Ne7 14.Bg5 h6
Albul muta si castiga
2 Comentarii
1. Nf7+ – Rf8 (sau Rd8)
decembrie 7, 2009 - 8:54 am2. N:e7 – R:e7
3. Cf4 +- si se ameninta Cg6+ cu pierderea turnului sau Te1 cu pierderea damei.
Corect. Felicitari!
decembrie 7, 2009 - 9:13 am