Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Zbigniew Karniewski – V Kolacin
1993 · Sicilian Defense: Dragon Variation. General (B70)
1.e4 c5 2.Nf3 d6 3.d4 cxd4 4.Nxd4 g6 5.Nc3 Nf6 6.h4 Bg7 7.Be2 0-0 8.h5 Nbd7 9.hxg6 hxg6 10.Bh6 Bxh6 11.Txh7 Rg7 12.Qd2 Rh8
Albul muta si castiga
4 Comentarii
1Cf5+Rg8.2Txh8+Rxh8.3Dh6+Ch7.4Dg7#
noiembrie 23, 2009 - 11:02 am1Cf5+Rf8.2Txh8+Cg8.3Dh6+Re8.4Txg8#
1Cf5+gxf5.2Dg5+Rf8.3Txh8+Cg8.4Txg8#
Corect Horatiu.
noiembrie 23, 2009 - 11:55 amin varianta 1Cf5+Rf8.2Txh8+Cg8.3Dh6+Re8.4Txg8 nu e chiar mat ca exista Cf8 dar se pierde dama etc..
noiembrie 23, 2009 - 8:39 pmAi (partial) dreptate, in sensul ca partida se mai prelungeste cu doua mutari…
noiembrie 23, 2009 - 8:56 pm5.Nb5+ blocheaza campul d7, dupa care urmeaza matul la f8.