Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Ragnar Krogius – Kaarle-Sakari Ojanen
Helsinki 1944 · Sicilian Defense: Morphy Gambit. Andreaschek Gambit (B21)
1.e4 c5 2.d4 cxd4 3.Nf3 e5 4.c3 dxc3 5.Nxc3 d6 6.Bc4 h6
Albul muta si castiga
2 Comentarii
1.Nf7! Rf7 2.Ce5!, cu variantele:
noiembrie 21, 2009 - 11:16 am2…Re8 3.Dh5 +-;
2…Re7 3.Cd5 Re6 4.Dg4 Re5 5.Df4 Rd4 6.b3 +-;
2…Rf6 3.Df3 Re5 4.Df7 si regele negru este prins intr-o plasa de mat;
2…Re6 3.Dd5 Rf6 4.Df7 Re5 5.Nf4 Rd4 6.Dd5 mat
Scuze pentru anii de intarziere 🙂 , se pare ca nu am observat raspunsul. In partida s-a jucat linia b) dar albul a continuat cu 5.Nf4!+ (care duce la un mat mai rapid). A mai urmat 5…Rd4 6.Ne3+ Re5 7.Df4+ Re6 8.Df5#
decembrie 7, 2014 - 2:32 pm