Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Edward Lasker – George Alan Thomas
London, England 1912 · Horwitz Defense: General (A40)
1.d4 e6 2.Nf3 f5 3.Nc3 Nf6 4.Bg5 Be7 5.Bxf6 Bxf6 6.e4 fe 7.Nxe4 b6 8.Ne5 0-0 9.Bd3 Bb7 10.Qh5 Qe7
Albul muta si da mat in 7 mutari (in partida matul s-a dat in 8 mutari, intr-o varianta probabil si mai frumoasa)
6 Comentarii
Ideea este D:h7 !
1. D:h7+ – R:h7
octombrie 5, 2009 - 8:38 am2. C:f6++ –
a)2… – Rh8
3.Cg6 – Rh7
4.C:f8++ – etc.
b)2… – Rh6
3.Cg4+ etc.
nu joc rh8 ci rh6
octombrie 5, 2009 - 11:10 amnu joc rh8 ci rh6 se va da un mmatinteresant cu regele pe g1
octombrie 5, 2009 - 11:11 amIntr-adevar 11.Dxh7 e varianta care duce la castig. In linia cu 12…Rh8 13.Cg6 e mat. Dupa 12…Rh6 matul e aproape.
octombrie 5, 2009 - 6:48 pm1.D:h7 R:h7;2.C:f6 Rh6;3.Ceg4 Rg5;4.h4 Rf4;5.g3 Rf3;6.Ne2 Rg2;7.Th2 Rg1;8.rocada sau Rd2 mat
octombrie 5, 2009 - 7:49 pmAsta e linia care s-a si jucat in partida (terminata cu 8.Rd2#). Cu o mutare mai repede s-ar fi terminat dupa 6.0-0 si 7.Ch2#
octombrie 5, 2009 - 10:10 pm