Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Karl Mayet – Adolf Anderssen
Berlin – 1859 · Spanish Game: Classical. Central Variation (C64)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bb5 Bc5 4.c3 Nf6 5.Bxc6 dxc6 6.0-0 Bg4 7.h3 h5 8.hg hg 9.Nxe5
Negrul muta si castiga
5 Comentarii
Tot albul este la mutare?
septembrie 29, 2009 - 7:50 amCel putin dupa enuntul meu (pe care acum l-am schimbat) asa parea 🙂 .
septembrie 29, 2009 - 8:04 am9…C:e4
iunie 29, 2013 - 8:49 pm9…g3! 10.Cd3 C:e4! -+. (am.11Th1+!! -+ )
iunie 29, 2013 - 10:58 pmSingura mutare castigatoare e 9…Cxe4, dar in partida s-a jucat 9…g3. Totusi negrul a castigat si asa, datorita unei greseli grave a albului… 10.d4 Cxe4 11.Dg4?? (11.fxg3! Cxg3 12.Te1 Th1+ 13.Rf2 +-) Nxd4 12.Dxe4? (asa albul nu poate evita matul) Nxf2+! si albul a cedat.
iunie 30, 2013 - 3:06 pm