Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Harper – Joseph Henry Blackburne
Londra 1868
Italian Game: Scotch Gambit (C55)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bc4 Nf6 4.d4 ed 5.0-0 d6 6.Ng5 Ne5 7.Qxd4 h6 8.Nf3 Nxf3+ 9.gxf3 Bh3 10.Re1 Nd7 11.f4 Qh4 12.Qe3 g5 13.Qg3 Rg8 14.Bf1
Negrul muta si castiga
5 Comentarii
La repezeala, as zice ca 1.Dh4/1.Nh3 castiga…Stiu ca risc dand o solutie in asemenea conditii, dar merg inainte cu ceea ce am spus, fiindca sunt cu timpul de gandire la limita…Nu e exclus ca si diagrama sa nu fie chiar corecta…
septembrie 21, 2009 - 3:13 pmDe fapt, am vrut sa spun ca doar 1.Nh3 castiga…Deci, renunt la 1.Dh4…
septembrie 21, 2009 - 3:27 pmImi cer scuze, desi am dat mutarile corect, cu negrul fiind la mutare, am uitat sa modific si enuntul.
septembrie 21, 2009 - 3:33 pmL-am modificat acum, “Negrul muta si castiga”, fiind enuntul corect.
1…gf4!! 2.Dg8 Cf6! 3.Dh8 f3! +-
septembrie 21, 2009 - 4:58 pmAproape la fel s-a jucat si in partida, dar dupa 3.Dh8 a urmat, 3…Dg4+ 4.Rh1 f3 5.Nxh3 Dxh3 6.Tg1 Cg4 7.Txg4 Dxg4 si albul a cedat.
septembrie 21, 2009 - 6:12 pm