Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Max Euwe – Gerald Abrahams
Bournemouth 1939
Polish Defense: General (A40)
1.d4 b5 2.e4 Bb7 3.f3 a6 4.c4 bc 5.Bxc4 e6 6.Nc3 d5 7.Qb3 Nc6 8. ed Nxd4 9.Qxb7 Rb8 10.Qxa6 Ra8
Albul muta si castiga
2 Comentarii
1.Nb5! Re7 2.d6! Rf6(2…cd6 3.Db7! +-; 2…Dd6 3.Dd6 +-) 3.dc7!! +-;
septembrie 17, 2009 - 1:49 pmCorecta rezolvarea (desi la 2…cd 3.Bg5+ duce la mat in 2 mutari; iar la 2…Dd6 e mai bine 3.Dxa8, pentru ca negrul nu poate lua, la randul lui, turnul, deoarece urmeaza Ng5+ si De8#).
septembrie 17, 2009 - 8:22 pm