Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu continuarea din partida, si cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Max Lange – Karl Mayet
Berlin 1853
Italian Game: Evans Gambit. Main Line (C51)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bc4 Bc5 4.0-0 d6 5.b4 Nxb4 6.c3 Nc6 7.d4 ed 8. cd Bb6 9.h3 Na5 10.Bd3 d5 11.ed Qxd5 12.Nc3 Qh5 13.Re1+ Kd8
Albul muta si castiga
2 Comentarii
1.Ce5! Dd1(1…Dh4 2.Cf7 Rd7 3.Nf5 Rc6 4.Da4 mat) 2.Cf7 Rd7 3.Nf5 Rc6 4.Cd8 Rd6 4.Nf4 mat
septembrie 15, 2009 - 10:25 amSolutia este corecta (desi negrul ar putea scapa de mat sacrificand dama pe cal, el nu poate evita infrangerea).
septembrie 15, 2009 - 7:23 pm