Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
English Opening: Anglo-Indian Defense. King’s Knight Variation (A15)
1.Nf3 Nf6 2.c4 c6 3.Nc3 d5 4.e3 a6 5.Qc2 b5 6.b3 Bg4 7.Ne5 Bh5 8.cb cb (Partida disputata la M-Tel Masters 2008 intre Ivanchuk si Bu Xiangzhi)
Albul muta si castiga
2 Comentarii
1.Nb5!
august 21, 2009 - 6:48 pm1…ab5 2.Cb5, cu variantele: 2…Db6/Da5 3.Dc8 Dd8 4.Cc7 +-; 2…e6 3.Cc7 +-;
1…Cbd7 2.Nd7 Cd7 3.Cd5, cu variantele: 3…Ce5 4.Cc7 Rd7 5.Ca8 Ng6(5…Da8 6.Df5! +-) 6.Dc3 Da8 7.De5 Dg2 8.Tf1 +-; 3…Tc8 4.De4 +-
Corect. In partida s-a jucat 9.Nxb5+ axb5 10.Cxb5 e6 11.Cc7+ +-, si a mai continuat pana la mutarea a 32-a.
august 21, 2009 - 8:14 pmIn linia a doua pe care ai dat-o merge si 2.Cxd5! Tc8 3.Dxc8!! Dxc8 4.Cxf6+ Rd8 (4…exf6 5.Nxd7+ +-) 5.Nxd7 +-