Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Friedrich Saemisch – Volker Rathai
Berlin 1941 · Queen’s Gambit Declined: Albin Countergambit. Alapin Variation (D08)
1.d4 d5 2.c4 e5 3.de d4 4.Nf3 Nc6 5.Nbd2 Qe7 6.g3 Bg4 7.Bg2 0-0-0 8.0-0 d3 9.ed Nxe5 10.Qa4 a6 11.Nxe5 Qxe5 12.c5 Rd4 13.Nc4 Qf6
Albul muta si castiga
3 Comentarii
1.c6!, cu amenintari dintre cele mai neplacute pentru negru;
iulie 19, 2009 - 9:25 am1…Nf3 2.Nf3 Df3 3.Cb6 cb6 4.cb7 Db7 5.Dd4 cu avantaj clar pentru alb
Si asta e o mutare clar castigatoare. Mutarea din partida este, insa, nu numai ceva mai buna, dar si mai frumoasa.
iulie 19, 2009 - 8:47 pmPartida poate fi vazuta aici http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1120253
aprilie 6, 2013 - 4:38 pm