Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Center Game: Paulsen Attack Variation (C22)
1.e4 e5 2.d4 ed 3.Qxd4 Nc6 4.Qe3 Bb4+ 5.c3 Ba5 6.Bc4 Ngd7 7.Qg3 0-0 8.h4 Ng6
Albul muta si castiga
5 Comentarii
1.h5 Cgd4 2.Ng5 De8 3.Nh6 g6 4.hg6 +-
iulie 11, 2009 - 8:59 amRectific solutia:
iulie 11, 2009 - 9:07 am1.h5 Cge5 2.Ng5 De8 3.Nf6 g6 4.hg6 Cg6 5.Dg6!! hg6 6.Th8 mat
Solutia e buna, cu doua amendamente, 1…Cge5, si 3.Nf6 e mai bine decta 3.Nh6. Poate ar fi interesanta desfasurarea partidei in continuare:
iulie 11, 2009 - 9:33 am3.Nf6 g6 4.hg Cxg6 5.Dxg6+!! hxg6 6.Th8#. Cred ca negrul ar fi avut continuari mai bune decat 1…Cge4 (de exemplu 1…d5) dar albul ar fi avut avantaj, oricum.
Bravo Virgil (n-am vazut ca ai completat solutia).
iulie 11, 2009 - 9:34 amDesigur, negrul poate juca si 3…Cg6, cu continuarea 4.hg6 De4 5.Ce2!!/ 5…Dg6 6.Dg6 hg6 +-; 5…Dc4 6.gh7 +- 5…gf6 6.gf7 +-; 5…hg6 6.Dh3 +-/+-
iulie 11, 2009 - 9:58 am