Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Scotch Game: Horwitz Attack (C45)
1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.d4 ed 4.Nxd4 Qh4 5.Nb5 Qxe4+ 6.Be2 Kd8 7.0-0 Bc5 8.N1c3 Qe5 9.Nd5 Bd6
Albul muta si castiga
6 Comentarii
C*d6 cred ca e prima mutare
iunie 23, 2009 - 7:40 amNu e asta.
iunie 23, 2009 - 8:46 amNf4
iunie 23, 2009 - 9:37 am1.Nf4!
iunie 23, 2009 - 11:51 am1…De6/De8 2.Cbc7 +-;
1…Df5 2.Ng4 Dg6(2…De4 3.Te1 Dg6 cu continuarea din varianta principala/3…Dc4 sau 3…Da4 4.Cd6 cd6 5.Nd6 +-/)3.Nh5 Df5 sau De4/3…De6 4.Cbc7 +-/ 4.Nd6 cd6 5.Cd6 +-;
1…De4 2.Nf3 Dc4/Da4 3.Cd6 cd6 4.Nd6 urmat de Nc7 si Te1 +-;
1…Db2 2.Tb1 Da2 3.Cbc3 Da3/Da5 4.Ta1 Db2/Dc5 5.Ta2/Ne3 +-
O fi bine?
iunie 23, 2009 - 5:53 pmE buna rezolvarea.
iunie 23, 2009 - 6:27 pmIn partida s-a jucat (cu albul a jucat Tarrasch, iar cu negrul “renumitul” NN), 10.Bf4 Df5 11.Ng4 Dg6 12.Nh5 Df5 13.Nxd6 cxd6 14.Cxd6 si negrul a cedat.