Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Sicilian Defense: Wing Gambit (B20)
1.e4 c5 2.b4 cb 3.d4 e5 4.de Nc6 5.Nf3 Nge7 6.Bf4 Ng6 7.Bg3 Qa5 8.Qd5
Negrul muta si obtine avantaj
2 Comentarii
1…b3!
iunie 17, 2009 - 11:48 am2.c3/Dd2/Cfd2/Rd1/Re2, b2 +-;
2.Da5 3.b2! Dc3 4.Nb4 +-;
2.Cbd2 Dc3 cu variantele:
3.Tb1/Td1 bc2 3.Tc1 Na3 +-;
2.Tc1 Na3 +-;
2.000 ba2 +-
Este corecta solutia.
iunie 17, 2009 - 11:57 amIn partida s-a jucat cea mai proasta (probabil) varianta 2.Da5 b2 3.Dc3 Nb4. Cel mai bun raspuns pentru alb este 2.Cbd2 dupa care avantajul negrului este minim (cara sta, totusi, ceva mai bine).