De data asta o problema ceva mai dificila, care ii apartine lui Kubbel, si dateaza din anul 1925 (desi nu toate variantele duc la mat, in varianta principala se ajunge la un mat in 9 mutari).
bravo,virgil!stiam studiul dintr-un numar vechi (cred ca al doilea) din chess extrapress,dar uite ca nu am apucat sa arat lumii ce mladiu si fortos sint in gindire
O. Bender: Fiind primul sosit, am fost primul servit cu felicitari…Mersi frumos! Sa stii ca nu ma voi supara daca data viitoare voi sevi eu felicitarile si tu solutia!
Pentru cei ce au placere si ceva timp liber, le recomand sa rezolve pozitia de la Antrenamentul zilei din data de 20 aprilie 2009.
De asemenea, ofer spre dezlegare alte doua probleme proprii:
Problema 1: Mat in 3 mutari
Alb: Rh1,Da7,Nc8,Nh6,e2,h4;
Negru: Re5,d5,g6,h5
Problema 2: Albul muta si castiga
Alb: Rd1,Da3,Tb2,Te1,Ce2,Ce5,Nf1,Ng1,a4,c2,d4,f4,g2,g5,h2
Negru: Rb8,Dd8,Th5,Tg7,Cb4,Ce7,Na6,Na7,a5,b7,c6,d5,e4,f7,f5
Sper ca Daniel n-o sa se supere ca prezint problemele pe spatiul alocat rubricii sale…
N-am de ce sa ma supar, Virgil. Am mai postat diagrame propuse (si produse) de tine, si o voi mai face, in masura in care le voi considera interesante (pentru asta ar trebui insa sa ma si uit peste ele, si nu gasesc intotdeauna timpul).
“Virgil” si “Virgil – – Probleme de sah” reprezinta 2 nickuri ale uneia si aceleiasi persoane…Am ales aceasta denumire din dorinta de a atrage atentia asupra problemelor de sah trimise spre rezolvare…Acum ca lucrurile sunt clare,v-as ruga sa postati comentariul meu si sa nu-l mai treceti prin furcile caudine ale moderarii…Multumesc
Gabriela, solutia ta la preoblema 1 este foarte buna.
Cu problema 3 sunt convins ca exista si maturi in 2 mutari, dar cred ca lucrul acesta nu e valabil la cea mai buna aparare a negrului. Daca vei cauta mai adanc, vei descoperi o rezolvare mai spectaculoasa decat la problema 1.
Te asigur ca si problema 2 merita efortul de a o rezolva…
La fel si pozitia de la Antrnamentul zilei din data de 20 aprilie care,de asemenea, are o rezolvare surprinzatoare.
Mult succes!
Virgil
ref.problema 3
solutia ce-am gasit-o este totusi in doua mutari, spun eu, si anume:
1.Cg5+-f:g5 (1…-C:g5 2.Nc4 mat sau 1…-Rd5 2.e4 mat)
2.Nc4+ mat 1-0
Gabriela: Si totusi, constat ca ai mare dreptate…Daca as pune pariuri cu tine, cred ca le-as pierde pe toate…
Felicitari! Mai sunt 2 probleme destul de frumoase ale caror solutii, daca le descoperi, te vor multumi cu siguranta…
Intre timp incerc sa aduc problema 3 la cerintele enuntului initial, adica mat in 3 mutari…
O noua problema derivata din problema 1, dar cu alta rezolvare
Albul muta si da mat in 3 mutari
Iata pozitia:
Alb: Ra2,Da7,Nc8,Nh6,a3,e2,h4
Negru: Re5,Ne8,d5,g6,h5
Succes!
Ref.pozitia de la raspunsul nr.15
1.Ce5 (ameninta 2.D:d7+ mat)-T:d8
(1…-f:e5 2.d5+-c:d5(sau 2…-Rf7 3.Ch6++ mat)3.C:g7+ mat 1-0 sau 1…-C:e5 2.De7+-Rd5 3.Ce3+ mat 1-0)
2.C:g7+-Rd5
3.c4+ mat 1-0
Gabriela, rezolvarea ta este excelenta, iar problema nu a fost chiar asa usoara. Felicitari! Te astept si la alte probleme, poate chiar mai frumoase decat acestea…
Cred ca ai observat ca am modificat un pic problema 1, cea rezolvata de tine mai devreme, iar acum are o forma noua si un grad de dificultate ceva mai mare.
Te asigur ca problema 2 este destul de interesanta si frumoasa, iar problema aparuta pe blog pe 20 aprilie are o solutie chiar spectaculoasa, dar se pare ca si greu de gasit din moment ce a ramas pana in acest moment nerezolvata….Ma bucur ca ai gasit timp sa-ti apleci un pic privirea si peste aceste pozitii ale mele…
Virgil:
la antrenamentul zilei din 20 aprilie inca sunt la faza de studiu, este intr-adevar mai complicata. La problema a doua am gasit o solutie, dar trebuie s-o studiez mai bine. Ultima pozitie, de la raspunsul nr.16, daca nu se rezolva pana deseara de catre alti dezlegatori, am sa incerc sa dau raspunsul eu. Felicitari pentru diagramele frumoase pe care le-ati gasit si ati dat ocazia sa le rezolve si altii.
Gabriela:
Apreciez mult gestul tau de a acorda si pe mai departe atentie problemelor postate de mine…Aceasta este o motivatie in plus sa continui pe aceasta cale si sa vin in fata cititorilor cu realizari si mai bune pe viitor…Ma bucur sa aud ca diagrama 2 este deja rezolvata, mai ales ca solutia ei nu se putea citi din prima, fiind destul de bine ascunsa…
Gabriela:
Solutia este foarte buna. Felicitari!
Cu regele alb la a1, aceeasi problema ar deveni si mai interesanta si de lucrul acesta se poate convinge oricine se incumeta sa incerce…
1.Ce3!!
mai 3, 2009 - 11:26 am1…Rh4 2.Dg4 mat;
1…Rh2 2.Df2 Rh1/Rh3 3.Dg2 mat/3.Dg2 si 4.Dg4 mat;
1…Rg3 2.Dg4 Rf2(2…Rh2 3.Dg2 mat) 3.Df4 Re1/Re2(3…Rg1 4.Df1 Rh2 5.Dg2 mat) 4.Df1! Rd2(4…Re3 5.De1 si 6.De7 +-)5.Dd1 Rc3 6.Dc2 Rb4(6…Rd4 7.Cf5 +-)7.Db2 Cb3(7…Ra5 8.Cc4 Ra6 9.Db6 mat)8.Da3!!!(o poanta de mare efect)dupa care negrul este inevitabil pierdut;
8…Ra3 9.Cc2 mat;
8…Ra5/Rb5 9.De7 +-
bravo,virgil!stiam studiul dintr-un numar vechi (cred ca al doilea) din chess extrapress,dar uite ca nu am apucat sa arat lumii ce mladiu si fortos sint in gindire
mai 3, 2009 - 12:03 pmExcelenta rezolvarea Virgil. O problema foarte frumoasa si destul de dificila.
mai 3, 2009 - 1:42 pmO. Bender: Fiind primul sosit, am fost primul servit cu felicitari…Mersi frumos! Sa stii ca nu ma voi supara daca data viitoare voi sevi eu felicitarile si tu solutia!
Pentru cei ce au placere si ceva timp liber, le recomand sa rezolve pozitia de la Antrenamentul zilei din data de 20 aprilie 2009.
De asemenea, ofer spre dezlegare alte doua probleme proprii:
Problema 1: Mat in 3 mutari
Alb: Rh1,Da7,Nc8,Nh6,e2,h4;
Negru: Re5,d5,g6,h5
Problema 2: Albul muta si castiga
mai 3, 2009 - 2:04 pmAlb: Rd1,Da3,Tb2,Te1,Ce2,Ce5,Nf1,Ng1,a4,c2,d4,f4,g2,g5,h2
Negru: Rb8,Dd8,Th5,Tg7,Cb4,Ce7,Na6,Na7,a5,b7,c6,d5,e4,f7,f5
Sper ca Daniel n-o sa se supere ca prezint problemele pe spatiul alocat rubricii sale…
N-am de ce sa ma supar, Virgil. Am mai postat diagrame propuse (si produse) de tine, si o voi mai face, in masura in care le voi considera interesante (pentru asta ar trebui insa sa ma si uit peste ele, si nu gasesc intotdeauna timpul).
mai 3, 2009 - 2:12 pmMersi frumos,Daniel. Momentul de inspiratie a contat si de data aceasta…
mai 3, 2009 - 2:17 pmProblema 3:
mai 3, 2009 - 4:57 pmAlbul muta si da mat in 3 mutari
Alb: Ra1,Dd8,Tf2,Cf5,Cf3,Ne2,Nh2,a2,b2,e3,d4
Negru: Re6,Td2,Th8,Cd1,Ch7,Nb8,Nd7,b6,c6,f6,g7
“Virgil” si “Virgil – – Probleme de sah” reprezinta 2 nickuri ale uneia si aceleiasi persoane…Am ales aceasta denumire din dorinta de a atrage atentia asupra problemelor de sah trimise spre rezolvare…Acum ca lucrurile sunt clare,v-as ruga sa postati comentariul meu si sa nu-l mai treceti prin furcile caudine ale moderarii…Multumesc
mai 3, 2009 - 5:08 pmProblema 1 propusa de Virgil:
mai 4, 2009 - 9:06 pm1.De7+-Rd4
2.Db4+-Re5
3.Ng7+ # 1-0
La problema 3 propusa de Virgil, eu am gasit solutie de mat in 2 mutari.
mai 4, 2009 - 9:16 pmGabriela, solutia ta la preoblema 1 este foarte buna.
mai 4, 2009 - 11:37 pmCu problema 3 sunt convins ca exista si maturi in 2 mutari, dar cred ca lucrul acesta nu e valabil la cea mai buna aparare a negrului. Daca vei cauta mai adanc, vei descoperi o rezolvare mai spectaculoasa decat la problema 1.
Te asigur ca si problema 2 merita efortul de a o rezolva…
La fel si pozitia de la Antrnamentul zilei din data de 20 aprilie care,de asemenea, are o rezolvare surprinzatoare.
Mult succes!
Am vrut sa scriu “la problema 3” si mi-a iesit “cu problema 3”.
mai 4, 2009 - 11:41 pmTe rog sa iei in seama aceasta reparatie ortografica. Graba…
Virgil
mai 5, 2009 - 6:27 amref.problema 3
solutia ce-am gasit-o este totusi in doua mutari, spun eu, si anume:
1.Cg5+-f:g5 (1…-C:g5 2.Nc4 mat sau 1…-Rd5 2.e4 mat)
2.Nc4+ mat 1-0
Gabriela: Si totusi, constat ca ai mare dreptate…Daca as pune pariuri cu tine, cred ca le-as pierde pe toate…
mai 5, 2009 - 1:14 pmFelicitari! Mai sunt 2 probleme destul de frumoase ale caror solutii, daca le descoperi, te vor multumi cu siguranta…
Intre timp incerc sa aduc problema 3 la cerintele enuntului initial, adica mat in 3 mutari…
Albul muta si da mat in 3 mutari
mai 5, 2009 - 3:29 pmIata pozitia:
Alb: Ra1,Dd8,Td3,Tf2,Cf3,Cf5,Nb4,c2,d4
Negru: Re6,Th8,Cg6,Ch7,Nd7,c6,c7,e4,f6,g7,h6
Mult succes!
O noua problema derivata din problema 1, dar cu alta rezolvare
mai 5, 2009 - 5:21 pmAlbul muta si da mat in 3 mutari
Iata pozitia:
Alb: Ra2,Da7,Nc8,Nh6,a3,e2,h4
Negru: Re5,Ne8,d5,g6,h5
Succes!
Ref.pozitia de la raspunsul nr.15
mai 5, 2009 - 10:02 pm1.Ce5 (ameninta 2.D:d7+ mat)-T:d8
(1…-f:e5 2.d5+-c:d5(sau 2…-Rf7 3.Ch6++ mat)3.C:g7+ mat 1-0 sau 1…-C:e5 2.De7+-Rd5 3.Ce3+ mat 1-0)
2.C:g7+-Rd5
3.c4+ mat 1-0
Gabriela, rezolvarea ta este excelenta, iar problema nu a fost chiar asa usoara. Felicitari! Te astept si la alte probleme, poate chiar mai frumoase decat acestea…
mai 5, 2009 - 11:27 pmCred ca ai observat ca am modificat un pic problema 1, cea rezolvata de tine mai devreme, iar acum are o forma noua si un grad de dificultate ceva mai mare.
Te asigur ca problema 2 este destul de interesanta si frumoasa, iar problema aparuta pe blog pe 20 aprilie are o solutie chiar spectaculoasa, dar se pare ca si greu de gasit din moment ce a ramas pana in acest moment nerezolvata….Ma bucur ca ai gasit timp sa-ti apleci un pic privirea si peste aceste pozitii ale mele…
Virgil:
mai 6, 2009 - 6:18 amla antrenamentul zilei din 20 aprilie inca sunt la faza de studiu, este intr-adevar mai complicata. La problema a doua am gasit o solutie, dar trebuie s-o studiez mai bine. Ultima pozitie, de la raspunsul nr.16, daca nu se rezolva pana deseara de catre alti dezlegatori, am sa incerc sa dau raspunsul eu. Felicitari pentru diagramele frumoase pe care le-ati gasit si ati dat ocazia sa le rezolve si altii.
Gabriela:
mai 6, 2009 - 5:51 pmApreciez mult gestul tau de a acorda si pe mai departe atentie problemelor postate de mine…Aceasta este o motivatie in plus sa continui pe aceasta cale si sa vin in fata cititorilor cu realizari si mai bune pe viitor…Ma bucur sa aud ca diagrama 2 este deja rezolvata, mai ales ca solutia ei nu se putea citi din prima, fiind destul de bine ascunsa…
Solutia de la problema din raspunsul nr.16
mai 6, 2009 - 6:43 pm1.De7+-Rd4
2.Ne3+-Rc4/Rc3
3.Dc5+ mat 1-0
Gabriela:
mai 6, 2009 - 7:45 pmSolutia este foarte buna. Felicitari!
Cu regele alb la a1, aceeasi problema ar deveni si mai interesanta si de lucrul acesta se poate convinge oricine se incumeta sa incerce…