Am deschis o noua serie de articole dedicata “capcanelor” si/sau greselilor care pot avea repercusiuni imediate la inceputul partidei. Ne-am gandit ca un astfel de subiect ar fi interesant pentru toti cei care vor sa evite pierderea meciurilor chiar la startul lor.
Credem ca e mai bine ca acestea sa va fie prezentate ca diagrame in momentele “cheie” ale combinatiilor, dupa cateva zile urmand ca postul sa fie actualizat cu partida intregrala, cu eventualele comentarii aferente (asta daca nu cumva da cineva solutia inainte, cum s-a intamplat cam de fiecare data pana acum).
Indian Game: Budapest Defense (A51)
1.d4 Nf6 2.c4 e5 4.d5 Bc5 5.h3
Negrul muta si castiga
5 Comentarii
1…Ce4!
aprilie 26, 2009 - 9:31 am2.Ne3 N:e3 3.f:e3 Dh4 mat;
2.Dc2 C:f2 3.Th2 Dh4 4.Rd2(4.Cf3 Dg3 5.Rd2 e4)Df4
Nu cred Virgil ca asta e rezolvarea:)
aprilie 26, 2009 - 10:09 amla 1…Ce4 urmeaza simplu 2.e3 ,iar albul nu cred ca are probleme:)
Eu as zice asa,la prima vedere,1…Nf2+:)
2.Rf2 Ce4+ dar dupaia la 3.Re3 e intrebarea ce muta negrul:-?
Poate 3…Cg3 sau 3…Dh4 cu ideea Df4+ si la Rd3 sa urmeze Cf2+…:)
Adrian: Atata timp cat,din graba, nu am vazut 1…e3, as zice ca ai dreptate cu 1.Ce4…
aprilie 26, 2009 - 10:25 amPetrisor Adrian, in partida din care a fost extrasa “capcana” albul a jucat 3.Rf3 cu continuarea 3…Dh4, si a fost facut mat la mutarea a 11-a (dupa o alta serie de mutari spectaculoase). Cred ca si la 3.Re3 continuarea trebuie sa fie tot 3…Dh4.
aprilie 26, 2009 - 10:42 amContinuarea completa este…
aprilie 27, 2009 - 8:08 pm4…Bxf2+ 5.Kxf2 Ne4+ 6.Rf3 Qh4 7.g3 Qxg3+! 8.Kxe4 f5+! 9.Rxf5 d6+ 10.Ke4 Bf5+! 11.Kxf5 Qg6#