Batumi 2014: Campionatele Europene pentru juniori – 17 sahisti romani lupta pentru medaliile europene

batumi_map

Inceput promitator al lui Mihnea Ognean care a plecat excelent cu 3p din primele 3 runde! La fete, Chicarosie Ioana-Bianca si Lehaci Miruna au plecat tot cu maxim de puncte.

mihnea-ogneanMihnea Ognean a inceput excelent campionatul european de la Batumi Under 10 ani. E timpul pentru o medalie europeana anul acesta!

Chicarosie Ioana-Bianca  Lehaci Miruna

Chicarosie Ioana-Bianca si Lehaci Miruna-Daria sunt sperante ale sahului romanesc feminin

Ediţia din acest an a Campionatelor Europene de şah pentru juniori va avea loc la Batumi în perioada 18 – 29 octombrie.

România este reprezentată la cea mai puternică competiţie europeană de 17 sportivi, astfel: F8-Chicăroşie Ioana-Bianca, F10-Lehaci Miruna-Daria şi Anghel Maria, F12-Bucur Denisa-Andreea, F14-Stanciu Andreea-Briana şi Coman Emilia-Florentina, F16-Ciungan Diana-Alexandra, F18-Cîrlig Ioana-Andreea şi Vişănescu Daria-Ioana, B8-Anghel Iulian-Mihai, B10-Antonică Dragoş-Andrei şi Ognean Mihnea-Ionuţ, B12-Gavrilescu David şi Ţălu Mircea, B14-Văsieşiu Victor, B16-Dolana Andrei-Theodor şi B18-Tomici Ştefan.

Delegaţia este condusă de Secretarul general FRŞah dl. Vladimir Danilov-antrenor FIDE, care va fi ajutat în pregătirea sportivilor de antrenorii Mateuţă Gabriel şi Toma Andreica Alin. (Sursa: frsah.ro)

Click aici pentru site-ul oficial »

SNo Name Rtg FED 1 2 3 Pts. Rk. Group
35 Tomici Stefan 2194 ROU ½ 1 0 1.5 28 U18 Open
21 Dolana Andrei-Theodor 2297 ROU 1 1 0 2.0 24 U16 Open
44 Vasiesiu Victor 2011 ROU ½ 1 0 1.5 47 U14 Open
13 CM Gavrilescu David 2104 ROU 1 ½ 1 2.5 15 U12 Open
39 Talu Mircea 1903 ROU 0 0 1 1.0 101 U12 Open
6 Ognean Mihnea-Ionut 1954 ROU 1 1 1 3.0 1 U10 Open
31 Antonica Dragos-Andrei 1732 ROU 1 1 0 2.0 35 U10 Open
13 Anghel Iulian-Mihai 1455 ROU 1 1 ½ 2.5 8 U08 Open
29 WFM Visanescu Daria-Ioana 2010 ROU 1 0 0 1.0 36 U18 Girls
40 Cirlig Ioana-Andreea 1880 ROU 0 1 1 2.0 14 U18 Girls
50 Ciungan Diana-Alexandra 1712 ROU ½ 1 0 1.5 30 U16 Girls
11 Stanciu Andreea-Briana 1993 ROU ½ 1 0 1.5 44 U14 Girls
54 Coman Emilia-Florentina 1636 ROU ½ 1 0 1.5 34 U14 Girls
12 Bucur Denisa-Andreea 1797 ROU ½ 1 1 2.5 11 U12 Girls
9 Lehaci Miruna-Daria 1575 ROU 1 1 1 3.0 4 U10 Girls
12 Anghel Maria 1521 ROU 1 0 1 2.0 18 U10 Girls
17 Chicarosie Ioana-Bianca 0 ROU 1 1 1 3.0 7 U08 Girls
final

ALTE POSTARI RELEVANTE

  • Mihai Ghinda

    Multumesc pentru thread domnule Iulian Ceausescu.

    octombrie 22, 2014 - 7:13 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Multumesc eu, Domnule Ghinda, pentru excelenta observatie si critica!

      octombrie 22, 2014 - 9:16 pm Raspunde
  • jugarul

    Ce “bulan fantastic” are fata asta ce “a ajuns absolut conjunctural pe locul 2 WTA”(dupa unii cretini, din pacate multi si cei mai multi conationali), matura pe jos acum si cu monstrul Serena..
    Sper ca macar unii dintre sahistii nostri prezenti la Batumi sa fi vazut meciul(sau macar sa caute reluari) si sa ia exemplul in turneul de acolo..
    Se poate obtine mai mult de o medalie, avem valoare si la sah…trebuie doar sa avem incredere si sa luptam ca Simona.

    octombrie 22, 2014 - 9:46 pm Raspunde
  • Comisarul Alimanescu

    @Jugarul

    Cretinii or fi observat ca Serena nu si-a luat steroizii si nu era in forma. Si a imbatranit.
    Dar sa facem din asta serbare nationala.

    octombrie 22, 2014 - 11:14 pm Raspunde
  • Comisarul Alimanescu

    Ce face Halep este de fapt sa plimbe mingea stanga-dreapta pana adversara oboseste. E un stil de joc simplu si destul de eficace. Pana cand cineva ii prinde spilul si atunci va trebui sa modifice ceva. Serviciul nu e senzational, inaltimea nu o avantajeaza. Puternica fizic nu e.
    Deocamdata Fissette o invata bine.

    octombrie 22, 2014 - 11:31 pm Raspunde
  • Stefan Axinte

    Totusi era vorba despre sah ! Hai sa lasam si alte bloguri sa preamareasca victoria Simonei. A castigat o batalie dar razboiul continua.Eu urmaresc cu incredere evolutia juniorilor de la categoriile 8,10 si 12 ani (deocamdata nu am timp si pentru celelalte grupe). Cred ca la aceste 3 grupe vom obtine 3 medalii. Sanse mari au Miruna Lehaci,Mihnea Ognean si Ducu Gavrilescu. Ioana Chicarosie poate sa revina fara probleme,pentru Denisa Bucur e un pic mai greu,dar nu imposibil ! Remarc partida de exceptie facuta de Miruna ieri . Cu o asemenea determinare si forta de joc n-ar trebui sa-i stea nimeni in fata ! Mihnea cred ca putea sa castige ieri, chiar si in pozitia in care s-a dat remiza . Nu stiu cum statea cu timpul. Mult succs tuturor sportivilor romani si asteptam noi victorii azi de la voi ! Hai Romania !

    octombrie 23, 2014 - 9:01 am Raspunde
  • Stefan Axinte

    Felicitari Miruna !!! Cu zeita Fortuna alaturi deja sunt 5 puncte ! Hai,inca 4 victorii !

    octombrie 23, 2014 - 4:54 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Domnule Axinte,

    Fiți mai îngăduitor, fiecare comentează despre ce-l interesează si la ce se pricepe. Nu uitați cate poezii am pus eu după metoda Ponta (paste+ copy) pe ScC. Aceasta idee “bizara” l-a expus inca o data oprobriului public pe maestrul Arghezi. Aceasta reactie stupida a demonstrat inca o data vizionarismul lui Silviu Brucan, care estima destul de acurat proporția de”stupid people” a locuitorilor Romaniei.

    La Europene, dupa 5 runde, Miruna Lehaci U10 s-a cam jucat azi cu nervii in transmisie directa, dar, din fericire, atunci cand s-a limpezit cerul de fumul bataliei a castigat si cu 5 din 5 are șanse excelente la o medalie, cele mai bune din delegația noastră. Mihnea Ognean U10 a castigat azi si cu 4,5 puncte se bate in continuare pentru un loc pe podium.
    Micuța Ioana Bianca Chicarosie U8 (superb nume!) a castigat si cu 4 din 5, la fel ca si Dragos Andrei Antonica (U10) reintra in lupta pentru medalii. La fel si David Gavrilescu (tot 4 din 5) U12 care a remizat azi …..

    La categoriile mai mari, U14, U16 si U18, nu prea am ce comenta deocamdata. Il astept pe Andrei Dolana sa apese pe accelerator.

    octombrie 23, 2014 - 7:37 pm Raspunde
  • Stefan Axinte

    Miruna iar a facut o partida mare si si-a depasit adversara la toate capitolele . Pe final nu stiu ce a fost acolo oboseala,tensiune nervoasa . Un spalat cu apa rece pe fata si un pic de luciditate i-ar fi adus victoria meritata ! E posibil sa se fi acumulat ceva pe-undeva. Mai multa odihna si relaxare cred,sunt binevenite.Mihnea a avut un adversar bun , a iesit bine din deschidere dar dupa 15…e5 si 16…Tfe8 mai putin inspirate s-a ajuns ,cu sansa pentru Mihnea, intr-un final egal.La Ducu nu am vazut partida.Nu o gasesc nicaieri.

    Hai copii ! Urmeaza asaltul final ! Inca 2 partide bune si aveti sansa sa luati o medalie ! Mihnea ,Ducu si Miruna cu Fortuna !!
    Succes tuturor ! Hai Romania !

    octombrie 25, 2014 - 7:36 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    V-ati uitat prea rapid la partida lui Mihnea, ajungand la concluzii eronate, domnule Axinte.

    Mutarea 15…e5 facuta de Mihnea denota o fina intelegere pozitionala, limitand si mai tare figurile albe in centru. Tfe8 a fost o mutare “parsiva” intentionand d6-d5 si “furculita” cu e5-e4; Mihnea s-a razgandit in ultimul moment sa joaca d5 din cauza ca nu a vazut clar toate consecintele tactice, Mai prozaic ar fi fost direct h6 si Ne6 cu avantaj clar.

    octombrie 25, 2014 - 4:27 pm Raspunde
  • Marius Ceteras

    Domnule Stefan Axinte, nu stiu ce partida a Mirunei ati urmarit. In partida din runda a 6-a pe care am vazut-o eu si la care cred ca va referiti si dumneavoastra a stat la pierdere pana la mutarea 37, abia apoi a intrat in joc ca urmare a unei gafe a adversarei. Sigur, pe final putea castiga, ceea ce ne-ar fi facut tuturor mare placere, dar de aici pana la a afirma ca si-a depasit adversara la toate capitolele si caa doar oboseala a privat-o de o victorie meritata mi se pare cale lunga. Haideti sa fim mai obiectivi cand analizam partidele juniorilor, fiindca acest lucru ii ajuta sa progreseze mult mai mult decat unele laude si interpretari subiective.
    Mult succes tuturor juniorilor romani participanti la CE de juniori de la Batumi!

    octombrie 25, 2014 - 10:19 pm Raspunde
  • Stefan Axinte

    Domnule Ghinda,

    De acord cu dvs. domnule Ghinda ! Exista si posibilitatea d5.Dar era anulata intotdeauna de intermediara Nxc4. Eu – ca principiu de ordin general in 9 din 10 cazuri – nu as recomanda elevilor mei slabirea structurii de pioni in schimbul limitarii mobilitatii pieselor adverse.Pot fi exceptii ,desigur. Cand castigul este mai mare decat pierderea. Increderea in pozitia proprie solida genereaza un echilibru pozitiv. Albul apoi era obligat sa deschida si Mihnea sa profite. Pot fi exceptii ,desigur, atunci cand esti cu mult peste adversar si numai conteaza cine deschide.Oricum,aveti avantajul ca il cunosteti pe Mihnea mult mai bine si e normal sa aveti dreptate.De acord,subscriu cu h6 si Ne6.

    Domnule Ceteras,

    Recunosc,m-am lasat dus de val , in special prin prisma ultimei suite de mutari facute de alb in partida .Dar eu am avantajul de a o sti pe Miruna si dezavantajul de a fi subiectiv (un an jumatate am lucrat cu ea) Este prin excelenta agresiva si joaca numai la victorie.Pune presiune mare pe adversar.Chiar cand statea mai prost joaca 27.d5 ! Nu este o mutare buna in sine dar este o lovitura de maciuca pentru adversara. Se creeaza noi amenintari. Si tocmai de asta a gresit jucatoarea din Armenia ! Presiunea si-a spus cuvantul… Si cine nu risca…Si nu e vorba numai de obiectivitate e vorba si de incurajare. Si tot poate iesi campioana indiferent cat sunt eu de subiectiv sau dumneata de obiectiv domnule Ceteras !

    Inca astept cele 3 medalii . Mult succes azi tuturor juniorilor romani la Batumi !!

    P.S. Acest thread statea sau sta ca undita-n fantana ! Era necesar sa trantesc cateva tuse grabite ca sa mai apara ceva comentarii .Oricum multi antrenori de faima sau de top n-au o treaba ! Ar trebui sa le pese si aici ! Nu numai pe la cantonamente cand predai si primesti onorariu.Cand esti competent e normal sa-ti spui parerea ,sa intervii,etc.Antrenorii de sah in Romania sunt foarte divizati.Exista o emulatie in randul juniorilor,dar in randul antrenorilor ioc. Altfel mi-as dori sa arate o dezbatere pe tema mondialelor sau europenelor care sa cuprinda si dau cateva repere :

    – ultimele tendinte in materie de deschideri pe plan mondial la nivel de juniori
    – metode de pregatire moderne
    – propuneri,stagii
    – asta nu trebuie sa plece de la federatie ,ci de la antrenori sau de la colegiul antrenorilor

    octombrie 26, 2014 - 8:53 am Raspunde
  • Marius Ceteras

    Domnule Axinte.

    Aveti dreptate. Miruna are un stil de joc foarte sanatos si remarcabil pentru o fetita de 10 ani. Mie mi-a placut foarte mult cum a jucat astazi, chiar daca spre final a gresit si a pierdut. Personal consider partida de astazi a Mirunei, mult mai buna decat cea de ieri.

    In mod evident nivelul de joc al juniorilor nostri, comparativ cu ce se joaca pe plan international, a crescut. Vor veni sigur si medaliile, dar ceea ce este cel mai imbucurator este ca avem deja 5-10 juniori care se claseaza in primii 20 la mondiale si europene. Dupa parerea mea acesta este indicatorul care ne arata ca este vorba de o crestere per ansamblu a nivelului sahului juvenil romanesc si nu doar cazuri izolate de juniori de succes.

    octombrie 26, 2014 - 9:35 pm Raspunde
  • jugarul

    Cursa pentru medalii abia maine incepe cu adevarat.

    In toate turneele in sistem elvetian ultimele 2 runde sunt decisive, celelalte fiind ca niste calficari pentru a stabili cine si dupa ce pozitii pleaca in cursa pentru premii. Nu mai conteaza nici ratarile nici realizarile din celelalte runde, important este sa dai totul pe final.
    Nu-mi mai amintesc sa fi avut atat de multi copii in fata in ultimii ani. Vazusem o crestere a numarului de jucatori si a nivelului jocului inca de acum 2 ani la grupele Mirunei(anul trecut in finala de sah rapid de senioare micutele le-au dat mari emotii celor mari) si a lui Mihnea si David Gavrilescu(anul in care au fost semifinale a dat una din cele mai tari finale de juniori de dupa revolutie la grupa de 10 ani) insa la europene si mondiale numai unii au confirmat.

    S-a muncit mult si serios cu copiii in mai multe centre din tara si ar fi momentul sa culegem roadele.Daca s-ar fi jucat mai aproape am fi avut chair mai multi copii cu sanse.
    Sa speram ca pronosticul Domnului Axinte cu minim 3 medalii se adevereste anul acesta.

    octombrie 27, 2014 - 3:39 am Raspunde
  • jugarul

    De remarcat ca la fete 10 a venit si Maria langa Miruna si au ambele albele maine jucand umar la umar pe mesele 2 si 3, iar la B10 Dragos Antonica poate termina si el in fata.
    David a castigat lejer titlul anul acesta dandu-i mari emotii lui Lupulescu in prima runda la Open Iasi.
    Cu Mihnea am avut placerea sa joc de 2 ori in ultimul an.Daca in prima partida la Cupa Radio Iasi am jucat ciudatenii in deschidere iesind jalnic si fiind surprins de gauri mari in calculul lui(probabil si pe fondul oboselii caci se jucau 2 runde pe zi), la mare si-a luat revansa cu un joc mult mai solid si mai matur(chiar daca acum am gresit eu fortand in lipsa de idei)
    La fete 8 Ioana are 7 ani si joaca deja de la ega la egal cu baietii de 8, am incredere ca poate lua o medalie si anul asta dupa cum joaca.

    Pronosticul Domnului Axinte se bazeaza pe cunoasterea jucatorilor si este destul de realist.

    Succes copii!

    octombrie 27, 2014 - 4:03 am Raspunde
  • Comisarul Alimanescu

    Despre festivalul din Isle of Man de ce nu scrieti nimic? Anumiti sportivi romani au interzis in presa?
    Locul 12 pare un loc modest dar Marin a iesit bine intr-o companie puternica.

    octombrie 27, 2014 - 1:41 pm Raspunde
  • dancostea64

    Din pacate, Marin nu a iesit suficient de bine (sau de rau) incat sa avem ce comenta.

    octombrie 28, 2014 - 8:44 am Raspunde
  • jugarul

    Pare ca Ioana
    a terminat pe 4 si ne intoarcem fara vre-o medalie.

    octombrie 28, 2014 - 4:59 pm Raspunde
  • Costica Kasparov

    Pacat ca, zeita Fortuna nu a facut parte din delegatia Romaniei. Mai ales in ultimele doua runde elvetiene, nota bene.
    Astia micii au luptat frumos dar, mai e mult pana departe. Vor mai fi si alte campionate. Spor la studiu.

    octombrie 28, 2014 - 5:37 pm Raspunde
  • Stefan Axinte

    As fi vrut sa fiu Mafalda,dar n-a fost sa fie. Poate data viitoare. Oricum avem la 8 ,10 si 12 ani generatii de copii supertalentati.
    Merita respectul si admiratia noastra pentru atitudinea si daruirea lor in joc ! In urmatorii ani cu siguranta o sa fie si medalii. Capul sus Miruna si Mihnea si Dragos, felicitari Ioanei si lui Ducu pentru locul IV. Ai castigat continua ,ai pierdut continua ! Parca Pierre de Coubertain a zis-o..mai ales ca urmeaza finala .Felicitari tuturor juniorilor !!

    octombrie 28, 2014 - 5:48 pm Raspunde
  • Cineva care iubeste sahul si scoala

    O finala “Pierre de Coubertain” care urmeaza sa se desfasoare in timpul saptamanii, ca sa lipsesca copiii de la scoala. Sambata si duminica nu se putea….Sau trebuie sa-i punem pe copii sa aleaga intre scoala si sah?

    octombrie 28, 2014 - 9:15 pm Raspunde
  • Gigi

    Domnule Ghinda,

    la solicitarea dvs. expresa s-a initiat acest thread. Sigur ar fi aparut subiectul si fara graba dvs., poate cateva zile mai tarziu. V-ati grabit, sesizand explozia de 3 din 3 a elevului dvs., sperand intr-o evolutie a lui de exceptie, dar n-a fost sa fie. Pacat!
    Totusi, este momentul sa punem punctul pe “i” si sa remarcam ca celalalt junior din lotul nostru, din aceeasi grupa B 10 , Antonica Dragos-Andrei, a terminat inaintea elevului dvs. , din nou, la fel ca la finalele de juniori, cu jumatate de punct in fata. Daca in primavara ati fi spus “ghinion”, acum nu se mai poate. Data fiind aceasta situatie, cum justificati ca un junior al unui antrenor “de gradinita” ( parca asa va exprimati), obtine rezultate mai bune decat un junior al unei somitati ca dvs. ?
    Remarcati ca exprimarea este cat se poate de civilizata (chiar daca nu va convine intrebarea ) si de aceea astept un raspuns la fel.
    Cu stima.

    octombrie 29, 2014 - 8:39 am Raspunde
  • Florin Coman

    Felicit intreaga delegatie a Romaniei care a participat la Campionatul European pentru rezultatele obtinute si pentru efortul depus.
    A fost o competitie grea, in care copiii nostri au incercat sa obtina rezultate cat mai bune.
    Doresc copiilor mult succes in continuare.

    octombrie 29, 2014 - 10:11 am Raspunde
  • jugarul

    Of, of, Gigi, gigi !

    octombrie 29, 2014 - 4:03 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    @ gigi

    Exprimarea ta poate este civilizata, dar insinuările si șopârlele NU SUNT. Probabil ca am devenit si eu paranoic, dar pentru mine, majoritatea acestor mesaje anonime au o sorginte comuna: provin din Ploiesti sau din zona de influenta malefica a mahalalei ploieștene.

    Toată argumentația ta este ridicola, Mihnea nu se pregătește sa-l depășească in concursuri pe Dragos Antonica, nu acesta este scopul vieții lui. Personal, eu unul sunt bucuros pentru rezultatele lui Dragos, ba chiar incantat. Nu discut aici traseele complet diferite ale celor doi juniori la aceste concursuri, nu sunt relevante.

    Deoarece eu unul vad mai departe decât lungul nasului, realizez faptul ca NUMAI O CONCURENTA PUTERNICA DETERMINA ASCENSIUNILE RAPIDE CA VALOARE. Oricum ma bucur pentru rezultatele bune ale tuturor juniorilor/junioarelor din Romania, dar la grupele elevilor mei îmi doresc in mod special, cât mai multi jucatori foarte tari. Nu situ cine este antrenorul lui Antonica, dar il felicit pentru rezultatele lui Dragos, iar chestia cu “antrenorii de gradinita” iti apartine, nu mi-o atribui mie.

    IN al doilea rand, nu vad de ce m-as justifica in fata unui anonim fricos, un “Jiji” oarecare,deci ziceam un fricos care jigneste, chiar daca utilizeaza un limbaj decent. Oricine poate spune politicos:

    “-Excelenta, binevoiti sa va deplasati la domiciliul aceluia “de nenumit”, dar care are copite, coarne si coada si intretine o temperatura constanta la cazanele cu smoala” Este decent, nu-i asa? Nu sunt sigur cum ai primi aceasta rugaminte……foarte decenta. Mi-ai îndeplinii o astfel de rugaminte?

    Dar intrebarea despre esecurile recente ale lui Mihnea Ognean ramane ca atare si este foarte interesanta. De ce Mihnea, un mare talent, a clacat in ultimile trei concursuri, la Mondiale, Finala individuala de juniori si la Europene? Concursuri in care primele 3/4 a jucat foarte bine si a fost in permanenta in primele 3 locuri. Primul răspuns si cel mai evident este ca de fiecare data a avut probleme de mobilizare si de concentrare:

    – La Mondiale , avand 7puncte din 8 partide (!!) si pozitie mai placuta cu negrele la Awonder (care conducea cu 8 din 8!) a gafat copilărește (mmmda, are numai 10 ani) si a pierdut partida. Cu 7 din 9 încă stătea perfect pentru medalia de argint, dar a fost atat de afectat, încât a pierdut si urmatoarele 2 partide.

    – La Finala de juniori in partida din ultima runda cu Matei Dumitrescu a avut poziție câștigata deja de la mutarea a 12 !! [ Houdini 4 PRO indica +2.86 la “depth” 26; asta daca stii ce inseamna…]. la mutarea a 15 la fel [+ 2.76] si la mutarea a 16 s-a grabit, sacrificand INUTIL o figura in pozitie absolut castigata. In complicatiile care au urmat nu s-a descurcat bine din cauza ca se gandea numai la prostia de a intra in aceste complicatii si a pierdut si partida si titlul de campion, iesind numai pe locul 3. Cred ca te-ai bucurat grozav!

    – La Europene, a avut 5,5 din 7 si a primit indicații din Romania ca ultimile 2 partide sa forteze la maximum, pentru ca 7,5 din 9 asigurau cel putin medalia de argint, Mihnea avand cei mai buni coeficienti de departajare. In partida din runda a 8-a jucata cu medaliatul cu bronz Kucharava, a evitat cu incapatanare toate variantele de remiza si a tot fortat pana a pierdut. Aici suntem noi de vina, cei care am hotarat sa forteze conform principiului, “aut caesar, aut nihil” sau pe intelesul lui Jiji, “ori la bal, ori la spital”. Nu stiu ce s-a intamplat in runda a noua, nu am vazut partida, dar Mihnea mi-a spus telefonic, pe scurt, ca a fost foarte suparat, nu a dormit noaptea si fiind obosit la partida a gafat.

    Sper ca nu iti inchipui ca aceastae ratari se vor perpetua si ca am sa-ti comunic ca masuri vom lua ca sa le eliminam. Oricum, spre (ne)stiinta matale, Mihnea se va maturiza, va deveni mult mai rutinat si, emotiile coplesitoare inerente varstelor mici, se vor atenua de la sine Asa ca, bucura-te cata vreme mai poti de esecurile lui.

    In ceea ce priveste “somitatea” mea nu a fost stabilita de mine, ci de cei care mi-au acordat tot felul de titluri si profesionale si onorifice. Pt cultura lu’ matale, jupane Jiji (mai bine sa te cheme ca pe Becali decat ca pe Gigi Marga) singurii campionii mondiali si europeni (scolari sau FIDE) de juniori (N.B. baieti, NU de fete) din ultimii 40 de ani au fost elevii mei, cu exceptia evidenta a GM Levente Vajda, pregatit de tatal sau, in momentul obtinerii titlului in 1996.

    Alte intrebari din partea celor bucurosi de insucesul lui Mihanea Ognean? Curaj, daca nu gasiti pseudonime, uitatiti-va in cartea de telefon…….pentru răutăți, insulte sau soparle sunați in Prahova.

    octombrie 29, 2014 - 6:06 pm Raspunde
  • Mihai Ghinda

    Scuze pentru greșelile de ortografie, dar am scris pe tableta si fonturile sunt tare mititele. 🙂

    octombrie 29, 2014 - 11:41 pm Raspunde
  • Gigi

    @ Mihai Ghinda :

    Imi inchipuiam ca nu puteti sa purtati un dialog civilizat, de aceea am adaugat fraza de sfarsit. Cu exprimari de genul (citez) :”argumentația ta este ridicola” ,
    ” “anonim fricos, un “Jiji” oarecare,deci ziceam un fricos care jigneste”, nu faceti decat sa va etalati limitele. Dar nu aceasta este problema. Deja va cunoastem cu totii si cu bune si cu rele ( din nefericire aici pe acest blog ultimele fiind dominante ).
    Intrebarea mea a fost pertinenta si chiar daca extrem de incomoda pentru dvs.,nu are nici o legatura cu exprimari de genul : “dintre noi doi unul e prost, iar acela nu sunt eu”, asa cum gresit ati sugerat domnia voastra. Intrebarea are cu totul alta directie si intereseaza marea masa a parintilor juniorilor care dovedesc calitati incontestabile prin clasarea buna in competitiile nationale si care isi pun fireasca intrebare : sa continue fiul (fiica) mea sa se antreneze cu cel cu care a obtinut rezultatele bune de pana acum, sau sa treaca la un nivel superior, la care sa obtina aceleasi succese si la nivel international ?
    N-am sa ma tangui sa argumentez ca jignirea inchipuita din mesajul meu anterior este doar in capul dvs..Am sa trec peste obsesiile dvs. ploiestene ( probabil de aici si deranjul dvs. verbal cand vine vorba de Florin Gheorghiu ) si am sa trec direct la subiectul urmator, in detrimentul orgoliului dvs., dar in beneficiul obtinerii unor rezultate superioare pentru copii nostri.
    Inainte de a trece la tema propriu-zisa, sa facem un pic de filozofie practica si sa spunem ca doar un om neevoluat nu se indoieste din cand in cand de propriile sale actiuni si se considera perfect. Doar prin ajustarea permanenta a imperfectiunilor sale poate progresa, poate evolua. A crede in permanenta ca intotdeauna altii sunt de vina, iar tu esti perfect, este ca un joc fara plan. Nu planifici sa iti asumi erorile, sa schimbi ceva la tine, este ca si cand joci fara plan. In sah se spune ca mai bine cu un plan gresit decat fara nici un plan.
    Si acum sa trecem la concret : Sahul este stiinta, arta si sport. Revenind la elevul dvs., care ne-a dat sperante tuturor ca nu poate rata o medalie si privind retrospectiv evolutiile lui din ultimele competitii majore, ne punem fireasca intrebare : ce scartaie ? De talent, asa cum toti stiu, nu duce lipsa ( arta din sah tine de talent ) . In privinta cunostintelor sahiste ( stiinta sahului) nimeni nu pune la indoiala capacitatea dvs., dovedita ca jucator si ca antrenor la juniorii mari. Si atunci ce lipseste ? Evident ceva scartaie pe latura sportiva a sahului. Apropo : in ce masura v-a preocupat aspectul sportiv al sahului ? Cat cunoasteti ce inseamna sahul ca sport ? Este evident ca juniorul a cedat in final de competitie. Tine de talent ? Nu! Tine de stiinta sahului ? Probabil ,Nu ! ( Chiar daca in ultimele runde la elvetian intalnesti adversari mult mai tari, daca esti in fata ). Deci tine de ceea ce se poate numi sport. Unii ar crede ca e vorba doar de conditia fizica, de puterea fizica de a rezista fizic la atatea runde. GRESIT !!! Sportul in sah este mult mai mult. Este vorba si de componenta mentala ( uneori cu mult mai importanta decat cea fizica ). Acea forta psihica, care il impinge pe sportiv la a da tot ce poate, maximum posibil, la ambitie, la concentrare maxima. Ce ati intreprins dle Ghinda, ca antrenor, la acest aspect ?. De aceea treaba nu a iesit asa cum ati sperat, cum am sperat cu totii. De aceea altii reusesc, pentru ca lucreaza in echipe si abordeaza si acest aspect ( pata alba in sahul romanesc ) al sahului ca sport. Mai ales la cei mici, acea legatura sufleteasca junior-antrenor este extrem de importanta, este cea care mobilizeaza si creaza energii nebanuite. Cred ca aici este o mare hiba la dvs.
    Gresiti impardonabil cand afirmati ca m-am bucurat de esecul juniorului dvs. Tot ce a fost, a fost o strangere de inima ca talente incontestabile ,ca Mihnea, se dezvolta sahist “fara plan”, sau (doamne fereste) se risipesc ( cine poate sti ?) datorita unor orgolii gresit aplicate sau limitelor evolutive a unora. Pana cand nu va exista o colaborare onesta si dorinta de progres general in favoarea tinerei generatii sahiste, vom avea aceleasi rezultate intamplatoare.

    octombrie 30, 2014 - 9:51 am Raspunde
  • Mihai Ghinda

    ”O data este o intamplare, a doua oara este o coincidenta, dar a treia oara este prostie curata”, spune un vechi proverb de nu stiu pe unde.

    Scuza-ma Jiji, dar nu am de gand sa-ti citesc comentariul, probabil plin iarasi de rautati si soparle. Ar fi a treia oara! Sa fii sanatos, impreuna cu toti ai tai si sa va bucurati pe indelete de linistea care se va asterne din partea mea pe ScC. Scrieti-va unii altora, cu cateva ZECI de exceptii notabile, restul de cateva sute va intelegeti perfect, proveniti din aceeasi matrice.

    Nu va mai bateți capul sa ma insultați, zădărâți sau calomnia. Acesta este ultima data cand mai deschid blogul Sah cu Ceausescu. Mi-este indiferent ce si cum gândiți si ce minciuni înșirați aici. Eu sunt de vina ca m-am bagat prea adanc in tărâțe, nu l-am ascultat la timp pe Sergiu Grunberg, dar in seara aceasta m-a convins definitiv.

    Domnule Iulian Ceausescu, va multumesc dvs si colectivului Sah cu Ceausescu pentru amabilitatea de a-mi gazdui pe acest blog o parte din gandurile mele. desi nu am fost si nu suntem intodeauna de acord.
    Sa auzim numai de bine! So long! No hard feelings!

    PS

    Cel mai mare mare maestru roman este (la propriu) GM Andrei MURARIU cu aproape 2 metri ( undeva intre 198 / 199 cm). Cel mai puternic dpdv fizic a fost GM Victor CIOCALTEA, care era ”construit ca un tăuraș”, avea umeri de gladiator. Cel mai inteligent si original a fost/este de departe GM Mihai Suba, urmat de GM Andrei Istratescu. [Ma refer strict la categoria mari maeștri]

    Cele mai mari/strălucitoare performante din istoria șahului romanesc le-a obținut, DE DEPARTE fara urma de dubiu, GM Liviu Dieter Nisipeanu: Locul III -(IV) la Campionatul Mondial Individual si Campion European Individual, plus peste o suta de victorii la jucatorii de top mondial. Aceste performante sunt inca neegalate si probabil va curge multa apa pe Dunare pana vor fi repetate, daca vor fi vreodata. Numai cineva dusmanos i le poate contesta, ce-i a lui Dieter este al lui Dieter.

    Unde se incadreaza GM Florin Gheorghiu aici domnule Ceausescu? In ce sens este ”cel mai mare sahist din toate timpurile?”. Nu-mi raspundeti, este o intrebare retorica si nici nu aveti ce sa-mi spuneti. (daca doriti totusi, folositi emailul meu personal.)

    octombrie 30, 2014 - 10:09 pm Raspunde
  • MF

    Mihai Ghinda: Acesta este ultima data cand mai deschid blogul Sah cu Ceausescu.

    O decizie inteleapta, poate in acest fel climatul pe acest site va deveni mai sanatos, chiar daca PS-ul de adio incearca sa arunce o ultima mana de noroi in imaginea lui Florin Gheorghiu. Si in mod sigur se poate emite si un “cel mai mare” referitor la autorul PS-ului

    octombrie 31, 2014 - 11:29 am Raspunde
  • scorpionu celest

    Sa-i dam Cezarului ce e al Cezarului si Domnului Ghinda ce e al Domnului Ghinda!
    Consider ca cel mai mare sahist roman al tuturor timpurilor este fara indoiala domnul Florin Gheorghiu.

    noiembrie 1, 2014 - 12:16 am Raspunde
  • Anuta Laurentiu

    FLORIN GHEORGHIU este de departe CEL MAI CUNOSCUT sahist roman !

    noiembrie 1, 2014 - 10:20 am Raspunde
  • scorpionu celest

    Nu stimabile domn Anuta,
    Florin Gheorgiu este cel mai mare sahist roman !

    noiembrie 3, 2014 - 12:44 am Raspunde

Dă-i un răspuns lui Gigi Anulează răspunsul

Adresa dvs de email nu va fi publicata.