Studii pentru baieti si fete in seara de marti

Vă propun spre rezolvare 4diagrame interesante, care nu sunt foarte grele dar au o solutie foarte frumoasa. Sper ca sa va bucurati de ele asa cum vrem ca in fiecare zi sa aveti pofta de viata si de sah.

Cine Castiga aici?

Who's Winning

Diagrama 1 – Albul muta si castiga Diagrama 2 Albul muta si castiga

tal1 amelung1898

Diagrama 3 , Albul muta si face remiza – Diagrama 4, Albul muta si castiga

44_1899 48_1912

ALTE POSTARI RELEVANTE

  • Gabriela

    Diagrama 4
    1.Rg5-Ng8
    2.Df3-Nf7
    3.Dh3 si albul castiga

    octombrie 7, 2009 - 2:49 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Gabriela: Solutie corecta la diagrama 4, felicitari. La Diagrama 2, la 1.Tg4 Nc3 h7 Rf5 3. Tg3 si nebunul negru se poate sacrifica pentru pionul liber “h”, iar finalul de turn contra 2 cai este remiza. Solutia nu este departe, insa este mult mai profunda, iar pozitia finala este de exceptie ca in fiecare studiu.

      octombrie 7, 2009 - 4:23 pm Raspunde
  • Gabriela

    Diagrama 2
    1.Tg4 si albul castiga

    octombrie 7, 2009 - 2:52 pm Raspunde
  • :)

    Diagrama 3.
    Cb8

    octombrie 7, 2009 - 3:39 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      c.shearman: Inceputul la diagrama 3 este bun, sa vedem continuarea si care este ideea de remiza.

      octombrie 7, 2009 - 4:26 pm Raspunde
  • dan_bujor

    La D2 inceputul ar putea fi
    1.h7 Rg7 2.h8D+!! Rxh8 3.Rf7 Ne1 4.Te4 Cc2 (4…Nf2 5.Te2 Ng3 6.Te3 cu mat in 2 mutari) 5.Te5 cu mat in 2 mutari.

    octombrie 7, 2009 - 5:10 pm Raspunde
  • dan_bujor

    La D3 nu vad cum ar putea fi buna 1.Cb8 dupa 1…g2.

    E m-as fi gandit mai curand la un inceput de felul
    1.Cc7+ Ra7 2.Ta6+ Rb7 3.Txa2 (3…Rxc7 4.Tg2 +-), numai ca nu vad ce joaca albul la 3…h3

    octombrie 7, 2009 - 5:17 pm Raspunde
  • dan_bujor

    Chiar dupa ce am scris mi-am dat seama ca nu merge 1…g2, pentru ca dupa 2.Cc6! negrul va fi facut mat la b8.

    octombrie 7, 2009 - 5:19 pm Raspunde
  • dan_bujor

    Asa ca la D3 s-ar putea incepe cu
    1.Cb8 a1D 2.Cc6!! Da7+!! 3.Cxa7 Rxa7 de unde mi-e greu sa vad vreo pozitie de remiza pentru negru dupa 4.Tg6.

    octombrie 7, 2009 - 5:27 pm Raspunde
  • virgil

    d2:
    1.h7!! Rg7 2.h8D Rh8 3.Rf7 cu mat iminent…

    d3:
    1.Cb8!! Ra7 2.Tb4!!!,cu variantele:
    2…Ra8 3.Cc6,4.Tb8 mat;
    2…a1D/g2/h3 3.Cc6!!Ra6 4.Cb8 Ra7/Ra5 5.Cc6 =

    octombrie 7, 2009 - 6:55 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Dan_Bujor, Virgil: Diagrama 2 corect rezolvata cu mecanismul clasic de remiza turn+cal. Diagrama 3, Virgil, solutie excelenta, Daniel a gasit cateva variante colaterale foarte interesante( mai ales cea cu 1.Cb8 a8D 2.Cc6!! Da7+!! 3.Cxa7 Rxa7 4.Tg6! turnul castiga impotriva celor 2 pioni avansati, postandu-se teoretic in spatele celui mai avansat dintre pioni1-0).
      A ramas Diagrama 1 , o problema compusa de nimeni altul decat de Mihail Tal, cu o economie de material, dar cu o solutie pe care sigur o veti savura.

      octombrie 7, 2009 - 7:25 pm Raspunde
  • Vlad

    Prima e intr-adevar f grea.Mat in 17,dar cam imposibil de gasit:)

    octombrie 8, 2009 - 12:40 am Raspunde
  • virgil

    d2:
    Soutia avuta in vedere de mine a fost urmatoarea:
    1.h7 Rg7 2.h8D Rh8 3.Rf7 Ne1 4.Rg6!! Ca5/Ne5 5.Te4 +-
    In varianta indicata de Daniel – 4.Te4, trebuie vazut daca albul mai poate castiga dupa 4…Rh7! 5.Te1 Rh6! 6.Rf6 Rh5 7.Rf5 Rh4 8.Rf4 Rh5!

    octombrie 8, 2009 - 5:04 am Raspunde
  • virgil

    d1:
    Daca solutia e atat de greu de gasit, asa cum spune Vlad, atunci Iulian ar trebui sa ne dea un indiciu sau doua de rezolvare, fiindca altfel am putea lucra la ea o eternitate si tot nu am gasi-o…Noi am lucra si asa(fara indicii), dar de unde timp?
    Ma gandisem sa incep rezolvarea cam in felul acesta:
    1.Cd4 Re1 2.Dc2 e2 3.De4 Rf2…Pana aici toate mutarile negrului au fost fortate, iar de aici inante trebuie gandit daca este vreo cale de castig…In pozitia aceasta albul poate castiga dama dupa 4.Df3 Rg1 5.Ce2 Rh2, numai ca dupa capturarea damei negrul este in pozitie de pat…

    octombrie 8, 2009 - 5:38 am Raspunde
  • dan_bujor

    Ai dreptate, Virgil, completarea ta e cea care duce la castig la D2 (cu Rg6 in loc de Te4).

    octombrie 8, 2009 - 9:16 am Raspunde
  • dan_bujor

    Pornind de la varianta propusa de Virgil…
    1.Cd4 Re1 2.Dc2 e2 3.De4 Rf2 4.Df3+
    a)4…Re1 5.Cc2+ Rd1 6.Dd3+ Rc1 7.De3+ Rb1 8.Db6+ Rc1 9.Db2+ Rd1 10.Da1/b1#
    b)4…Rg1 5.Cxe2# si negrul pierde dama +-

    octombrie 8, 2009 - 9:36 am Raspunde
    • ceausescuiulian

      Virgil, Daniel: La diagrama 1 dupa 1.Cd4 Re1 2.Dc2 e2 3.De4 exista parada Dh3+ cu care negrul obtine remiza! Mutarile fortate si corecte sunt 1.Cd4 Re1 insa aici trebuie creata o pozitie in care negrul nu mai are mutari. O piesa alba nu este in pozitia ideala si asta se vede dupa o scurta analiza. Dupa ce se gaseste mutarea urmatoare, restul devine destul de simplu.

      octombrie 8, 2009 - 10:36 am Raspunde
  • virgil

    Inteleg din spusele lui Iulian ca mutarea cheie la diagrama 1 este cea de-a doua…Ar fi interesant de stiut daca solutia la aceasta problema se exprima in 17 mutari, asa cum a anticipat Vlad sau in mai putine mutari…Daca e vorba de 17 mutari, nu m-as as mai obosi sa o rezolv…
    In alta ordine de idei, problemele acestea nu au fost chiar usoare si nu stiu de ce Iulian le-a facut o prezentare de parca rezolvarea lor era la mintea cocosului…

    octombrie 8, 2009 - 8:01 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Virgil: Solutia nu este foarte grea si pozitia se rezolva in cateva mutari. Parerea mea ca dificultatea a fost undeva medie spre mare, mai ales ca nu au fost foarte grele. Doua dintre ele au fost teoretice, remiza si sacrificiul de pion pe h8, cu un mat imparabil previzibil. Iar diagrama 4 nu a fost chiar grea deloc. Poate numai diagrama 1, ar fi mai dificila de rezolvat. In alta ordine de idei, tu niciodata nu ramai dator sa nu “intepi” si sa nu fii taios, oricine ar fi cel care este autorul articolului de diagrame si oricat s-ar stradui el sa fie prompt si atent. Daca era in 17 mutari anuntam, insa pozitia se rezolva aproape imediat dupa cea de-a doua mutare.

      octombrie 8, 2009 - 8:15 pm Raspunde
  • virgil

    Iulian, eu cred ca nu esti deloc corect cu mine atunci cand afirmi ca eu ma ocup doar de intepaturi si nu ma preocup si de lucruri eminamente pozitive…Sunt de acord cu tine ca nu toate problemele au fost foarte grele, doua dintre ele fiind chiar usurele, una poate fi apreciata de valoare medie, iar problema 1 nu stiu cum e,atata vreme cat nu am rezolvat-o…Eu nu intervin niciodata cu comentarii doar sa ma aflu in treaba, ci ma folosesc de acest blog pentru a-mi exprima parerea in legatura cu un subiect sau altul, sa raspund la diagramele prezentate si sa evidentiez lucrurile care nu sunt in regula…De pilda, unele dintre comentariile aparute in legatura cu diagramele postate aici meritau mai multe reactii critice decat cele facute de mine pana acum…Eu m-am retinut sa nu spun mai mult, desi era cazul sa spun…Indiferent de ce se spune despre mine, eu cred ca am avut mereu interventii corecte si sincere…Daca nu a fost asa, rog sa mi se exemplifice unde am gresit si fata de cine am gresit…

    octombrie 8, 2009 - 8:41 pm Raspunde
  • virgil

    Al 4-lea alineat de la comentariul precedent se va citi asa:
    una poate a fi apreciata de dificultate(nu valoare) medie…

    octombrie 8, 2009 - 8:45 pm Raspunde
  • virgil

    In concluzie, toti putem gresi – in masura mai mare sau mai mica – si tocmai de aceea trebuie da fim mult mai intelegatori si toleranti unii fata de altii…

    octombrie 8, 2009 - 9:06 pm Raspunde
  • Vlad

    Ca sa nu se aprinda spiritele,postez eu rezolvarea.

    1.Cd4++Re1 2.Dh2!-Rd1(2…e2 3.Cc2+ 4.Dd6+ 5.Da3+ 6.Da1#;2…Df2 3.Cc2-Re2(3…Rf1 4.Dh1-Dg1 5.Df3-Df2 6.Cxe3+Rg1 7.Dd1-Rh2 8.Cg4+ si mat in 6)4.Dh5+Rf1 5.Dh1 si urmeaza aceiasi idee cu Df3,Ce3…)3.Dh7!(mutarea asta pare inumana,cu toate astea seamana cu traseul de dama din poz 4,asemanand campul h7,care este relativ greu de gasit cu campul h3 care ameninta Dc8 si Dh8 in poz 4,deci cine a vazut cu Dh3 poz 4, putea gasi cred eu si Da2-h2-h7 in poz aceasta))3…Re1(3…De1+ 4.Rb3-Dd2 5.Dh1+De1 6.De4-Dd2 7.Cf3!!+- incredibil negru pierde dama,nu are sah si e mat in 7)4.Dh4+Df2 5.Cc2+Re2 6.Dh5+Rf1 7.Dh1+(am mai vazut de aici…)8.Df3+ 9.Ce3+ 10.Dd1+ 11.Cg4+ plus matul in 6 deja anuntat mai devreme,fix 17 mutari:)

    Mie mi se pare f grea.Mare chinuiala pana am vazut 6.De4 in varianta cu 3…De1+,credeam ca scapa acolo negru.

    octombrie 8, 2009 - 10:29 pm Raspunde
    • ceausescuiulian

      Vlad: Excelenta rezolvarea Vlad. Nu era decat albul muta si castiga si nu mat in 17 mutari. Acum se poate spune ca ai baut apa dupa Tal…

      octombrie 8, 2009 - 10:32 pm Raspunde
  • dan_bujor

    Foarte grea problema. Felicitari pentru rezolvare!

    octombrie 9, 2009 - 12:20 pm Raspunde

Dă-i un răspuns lui dan_bujor Anulează răspunsul

Adresa dvs de email nu va fi publicata.